مقاله فشن

اصول مهم برای انتخاب شلوار جین

شلوار جین یکی از پرطرفدارترین البسه در میان بانوان و مردها است. برای انتخاب شلوار جین خوب 7 قانون اساسی و کلی را باید بدانید.

برای اینکه در انتخاب و خرید جین خوب عمل کنید قانونهای ما را که برگرفته از گفتار ساده “کلینتون کلی” صاحب  مجموعه ( چه چیز نپوشیم ) هستند مطالعه کنید.

شلوار جین آبی برای امریکایی ها مثل کیک پای سیب است. ولی چنانچه شما هم مثل خیلی از بانوان باشید برای تهیه شلوار جین اضطراب دارید. در حقیقت نزدیک به هفتاد درصد خانم ها می‌گویند که پیش از انتخاب و خرید جین مناسب 4 عدد یا بیشتر را پرو می‌کنند. ولی کلینتون کلی مشاور مد و لباس و صاحب امتیاز TLC’s what not to wear (چه چیز را نپوشیم) می گوید که به طور متوسط بانوان در نمایشگاه TLC بیست عدد را امتحان می کنند! پس مجبورا باید زمان طولانی به اتاق پرو رفت ولی “کلی” برای ما شرح می دهد که کمه کم با این طریقه از تله خرید شلوار جین ناخوشایند و ناموزون و پوشیدن آن خارج می آییم.

جین مردانه

روی سایز بودن دقیق شلوار جین متمرکز شوید

 شما سایز روی شلوار را میخوانید و مشاهده می کنید که متن روی آن برای اندازه شما یکی است. این اطلاعات خیلی بدرد می خورد. ولی باید توجه کنید که منظور یک کمپانی از به فرض اندازه کوچک با منظور کمپانی بعدی فرق دارد و زمانی که شلوار جین را به تن میکنید بعضی از انها اندازه ای با سایز گفته شده فرق دارند و بعضی دیگر اختلاف خیلی زیادی دارند.” کلی” می گوید متاسفانه هیچگونه جدول جهانی برای اندازه ها موجود نیست که بتوان بر طبق آن کار کرد. شما امکان دارد در بین یک سری شلوار جین سایز 10 را بپوشید و در بین سری بعدی سایز 14. در این باره استرس نداشته باشید و به دقت داشته باشید که بانوان اغلب رنجی از سه سایز را در کمدشان و در بین پوشش های متفاوت دارند. کلی می گوید که زمانی که در این مورد دچار شک شدید حداقل دو سایز متفاوت را با خود به اتاق پرو ببرید.

استفاده از شلوار جین با رنگ تیره

شلوارهای جین تیره تر به نظر مبادی آداب تر می آیند کلی می گوید: رنگ های تیره، رنگ های همه کاره و پرکاربرد هستند و می‌شود از آن بهره های متفاوتی برد. به عنوان مثال زمانی که شب برای قدم زدن از منزل خارج می‌شوید و یا زمانی که می‌خواهید ظاهر کاری و رسمی داشته باشید گزینه خیلی خوبی هستند.

جین مردانه

چنانچه اندام متناسبی ندارید جین های نقش دار را از یاد نبرید

 دقت کنید که چنانچه جینی با هر لکه ای از سفیدی بخرید، مانند لکه ها و یا خط های سفید روی ران ها یا زانو، آن سفیدی اغلب بر روی آن قسمت  از بدن تاکید بیشتری خواهد کرد. کلی می گوید که چنانچه جین تکه ای از سفیدی محو و یا واضح داشته باشد آن ناحیه از بدن وسیع تر دیده می شود و به اندازه قابل ملاحظه ای نظر سایرین را روی آن ناحیه جلب می کند.

لباس های مناسب همراه شلوار جین بپوشید

 کفش و شلوار می توانند کلاسیک باشند ولی دقت کنید که شلوار جین آبی هیچوقت نباید با کفش بندی ورزشی سفید پوشیده شود. کلی می گوید این نخستین خطای لباسی است که من مشاهده کرده ام که بانوان امریکا مرتکب می شوند. این اشتباه ترین کاری است که انجام می گیرد زیرا اینطور به نظر می آید که شما راحت ترین روش را برای تلفیق لباس انتخاب کرده اید و ثابت می کند که شما در لباس پوشیدن هیچ نبوغ و سلیقه ای به خرج نمی دهید.

جین مردانه

و در آخر پیشنهاد دیگری از کلینتون کلی؛ پوشش زیر شما از داخل شلوار خارج می شود ؟

 جلوی این اتفاق بد را بگیرید. پوشیدن شلوار با فاق کوتاه با پوششی که از داخل آن بیرون می زند فقط پنج دقیقه با بدنامی شما فاصله دارد. شاید بهترین پیشنهاد این باشد؛ لباس زیرتان را داخل شلوار جین نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *